Obuz krijgt vaste voet aan grond in eigen regio en ver daarbuiten

OBUZ is het eerste Belgische boerderijbier, een levenslange droom van Henk Lemaire, die hij samen met zijn neef Stef Dejonghe verwezenlijkte. Maar hoe bepaal je de smaak en uitstraling van een bier en verwerf je een plek in een verzadigde markt?

Obuz LandschapFlesGlas

De uitdaging

België is meer dan 1.500 biermerken rijk, gebrouwen door een kleine 400 erkende brouwerijen. Om op te vallen of je plaatsje binnen deze markt te veroveren, moet je durf hebben. Een eigen, unieke identiteit is cruciaal wil je indruk maken. Het volledige verhaal moet kloppen! Maar hoe doe je dat? Hoe spring je in het oog van onze verwende Belgische bierliefhebber?

Obuz Oogst

Gevraagd

Een nieuw bier succesvol lanceren vraagt meer dan enkel een goed recept. Het bier mag dan nog zo goed smaken, het moet gekocht en vooral gedronken worden. Een vernieuwende insteek kan helpen, maar gezien worden, ‘brand awareness’, gekocht en herkocht worden zijn de grootste prioriteiten.
Obuz Vaten

Van droom tot werkelijkheid

Een bier geoogst, gebrouwen en gebotteld door de boer, op de boerderij. Het was al van bij het begin vrij logisch dat het bier de stempel boerderijbier zou dragen. Op basis van dat gegeven werden namen bedacht die een link hebben met de boerestiel.

Uiteindelijk werd gekozen voor een link met de grond, de velden van de familie Lemaire, in combinatie met de locatie. De sterkte van het lokale karakter, van het Vlaamse veld, de historiek van Passendale: dat bleken de grootste troeven. Vertrekkende vanuit die insteek kwam het team van Onnest uit op OBUZ, een naam die niet alleen goed bekt, herkenbaar is en lekker schrijft, er valt veel mee te doen, ook naar design toe.

Obuz Glas

Diverse ontwerpen voor verschillende doeleinden

Een bier is niet enkel een logo. Een bier heeft het juiste etiket nodig, leuke bierviltjes, kroonkurken, 6-packs, 24-packs, … En dat is nog maar het topje van de ijsberg. Wil je je merk boosten, dan is het ontwerp van het juiste POS-materiaal een absolute must om je zichtbaarheid te verhogen in de horeca en in drankenhandels.

Website: het volledige verhaal

De website vertelt het verhaal van OBUZ, maar ook van de boerderij en de mensen achter het bier. Belangrijk is dat bezoekers van de website te weten (kunnen) komen dat het bier meer is dan het brouwproces, dat het bier ontstaan is uit een droom van twee neven, dat er nagedacht werd over de sterkte van lokaal brouwen en het gebruik van eigen ingrediënten. Bezoekers ontdekken dat OBUZ niet zomaar het zoveelste bier is.
Obuz Website

Fotografie

Al van bij het begin waren beelden belangrijk. Goede fotografie was niet enkel een vereiste voor de website, het was ook cruciaal bij het visualiseren van het verhaal op de verschillende socialemedia-platformen.

Video en animatie

Los van fotografie was het al snel duidelijk dat ook bewegende beelden een absolute meerwaarde zouden gaan betekenen bij de brand awareness van OBUZ. Gaandeweg werd de stijl van het videomateriaal in een definitieve plooi gelegd.
Obuz SocialFeed
Obuz Team

Benieuwd naar meer cases?

Deze case inspireerde je?

Praat erover met Daphne

Symbool Onnest
logo adfundum

en

logo mex united

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!

Symbool Onnest