Verbondenheid is het uitgangspunt voor de employer branding van Abutriek

Employer branding helpt bedrijven om personeel te behouden én nieuw talent aan te trekken. Dat weet ook Abutriek. Met de juiste aanpak maak je je werkplek niet alleen aantrekkelijker, maar zorg je ook voor een fijne werksfeer.

De uitdaging

Je kunt overtuigen met een mooi loon, tal van extra’s en 40 dagen verlof, maar je houdt niemand voor lange tijd aan boord als je niet kunt waarmaken wat je belooft. Als je je profileert als familiebedrijf, dan moet je ook familiale waarden hoog in het vaandel houden. Doe je dat niet, dan verlies je alle geloofwaardigheid. De uitdaging schuilt dan ook in het vertellen van jouw verhaal, niet dat van een ander.

Gevraagd

Hoe zorgen we ervoor dat het DNA van Abutriek uitgedragen wordt door de Abutriekers zelf en hoe maken we Abutriek nog aantrekkelijker voor werkzoekenden? Met welke usp’s overtuigen we toekomstige werknemers en houden we onze werknemers aan boord?
Abutriek Foto Slagzin

Door een sterk merk te bouwen, een waarheidsgetrouw verhaal te schrijven en er alles aan te doen om je personeel de ruimte te geven om zich te ontplooien, creëer je een werkplek die aantrekkelijk is en blijft. 

Met employer branding vertel je het verhaal van je bedrijf en creër je een werksfeer waarin mensen zich kunnen ontplooien en zich goed voelen. Want een sterke interne cultuur vormt het fundament van elke goede employer branding.

Abutriek werken

“Onnest doet geen valse beloftes, is zeer to the point en biedt de service waar wij naar op zoek zijn.” – Nick Vanneder, CEO Abutriek

Abutriek affiches folders

Onnest: always ready to connect

Wij hadden vanaf het eerste moment een klik met de klant. Dat is niet zo verwonderlijk, zeker niet als je weet dat verbinden en connecteren tot de corebusiness behoren van deze West-Vlaamse krachtpatser in de industriële installatiewereld.

ONE partner industrial technical solutions’ Abutriek vond in Onnest zijn ‘onestopshop’ voor de visualisatie van zijn kernboodschap. One idea, one style, one message: zowel voor de folder, jobpagina, online content als voor hun beursstand.

Abutriek Beursstand

We make lasting connections

Onnest streeft er telkens naar om een sterke schakel te zijn in de marketingketting van elke partner. Strong links make unbreakable chains: een motto dat Abutriek hoog in het vaandel draagt en een waar wij ons zeer goed in kunnen vinden. Wat spreekt potentiële medewerkers meer aan dan een hechte groep collega’s die je zonder aarzelen meteen onder de vleugels neemt?

Building bigger networks

Op een beurs mag je uitpakken. Je boodschap moet daar gewoon luider klinken dan die van je collega-standhouders. Enkel zo trek je de aandacht. We presenteerden de huisstijl, de boodschap en de krachtige employer branding van Abutriek op hun beurswand en trokken zo potentiële klanten en medewerkers naar de stand!

Abutriek Website

Rekruteren via gebruiksvriendelijk platform

Wie of wat is een echte Abutrieker? Hoe is hij of zij ingesteld? Wat maakt hem of haar de geschikte medewerker? De vacatures werden herschreven in de nieuwe stijl. Iets vlotter, iets minder formeel, maar wel met het accent op verbinden. Om de weg naar een job bij Abutriek sneller en beter de kunnen vinden, werd gekozen voor een platform met deze kenmerken.

Benieuwd naar meer cases?

Deze case inspireerde je?

Praat erover met Daphne

Symbool Onnest
logo adfundum

en

logo mex united

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!

Symbool Onnest