Toegankelijke website voor keuringsorganisme ACA

Ontdek hoe ACA, een van oorsprong B2B-onderneming, door een aantal strategische keuzes ook het controleorganisme van de consument werd.

De uitdaging

ACA is een klinkende naam in zijn sector. Als erkend controleorganisme komt het Roeselaarse keuringsbedrijf voornamelijk bij b2b-klanten terecht. Om ook particulieren te bereiken, nam ACA Onnest onder de arm. De uitdaging bestond erin om ACA en zijn website toegankelijker en aantrekkelijker te maken, zowel voor de bestaande doelgroep als voor consumenten.
ACA Website Responsive Mockup

Gevraagd

Zorg met een opfrissing van de huisstijl, een nieuwe baseline of pay-off, en een volledig nieuw websiteontwerp voor een goed navigeerbare website, die de bezoekers aanzet tot converteren. Maak het makkelijk om snel en eenvoudig de juiste keuring te kiezen.
ACA notitieboekjes, stickers, banners

Branding workshop

Keuren, controleren en analyseren: dat is meten. Het is de corebusiness van ACA, en eigenlijk vergelijkbaar met wat er tijdens een workshop gebeurt. We lezen de ‘bedrijfsmachine’ uit, analyseren de gegevens en trekken een aantal conclusies. Indien nodig, graven we dieper om achterliggende problemen makkelijker te kunnen opsporen.

Het totaalplaatje

Alle informatie werd geanalyseerd en verwerkt tot een branding document. Daarin werd uitgebreid toegelicht waarom welke keuzes werden gemaakt, wat de richting is, ontdek je hoe de stijl eruitziet en wat de missie en waarden zijn op vandaag.

We namen tijdens het branding traject ook contact op met klanten en medewerkers om het totaalplaatje te kunnen schetsen. Dus niet enkel de waarheid zoals die intern bestaat, wel het verhaal zoals het wordt gepercipieerd door alle actoren.

Make-over logo met bijpassende baseline

Het logo lichtjes getweaked en op zoek naar een nieuwe baseline die duidelijk maakt waar ACA voor staat. Het werd al snel duidelijk dat het keuringsorganisme zeer prestatiegericht werkt en dat er alles aan gedaan wordt om machines en installaties zo performant mogelijk te laten werken. Met ‘Lifting performances’ is alles gezegd. Niet enkel dat ACA prestatiegericht werkt, ook dat ze zich, met hun specialisatie ‘keuringen van hef- en hijstoestellen’, onderscheiden van hun concurrenten.

Aca animatie logo

Beursbenodigdheden (flyer, blocnote, stretchhoes,...)

Het mooiste moment moet dan nog komen. Je vernieuwde huisstijl naar buiten brengen, is ongetwijfeld een spannend moment. En waar beter dan op een beurs, daar waar je klanten en potentiële partners een blocnote van je beurstand plukken, een flyer meegraaien of even loeren naar het kersverse campagnebeeld en andere beursbenodigdheden.

ACA Belettering Peugeot308

Belettering

Een frisse nieuwe huisstijl is waardeloos als je die niet kunt uitrollen over diverse dragers. Want wat is een ‘launch’ zonder raket? Wat is een huisstijl als je die niet in het straatbeeld kunt ontplooien? Geen Space Shuttle, wel volledig beletterde bedrijfsvoertuigen die niet onopgemerkt blijven. Een bolide met de uitstraling van de ‘Millennium Falcon’ en de stuwkracht van een straaljager. We proudly present ‘The New ACA company car’.

“De positieve mindset van het team vertaalde zich in inspirerende ideeën en een constructieve samenwerking” – Michaël Gysens, Commercieel directeur

Website

De voornaamste focus van ACA lag afgelopen jaren op de b2b-klant. Maar ook consumenten kunnen al altijd terecht bij het Roeselaarse keuringsorganisme. Dat werd in het verleden echter minder in de verf gezet. De opdracht was dan ook duidelijk: creëer een toegankelijk en gebruiksvriendelijk platform voor zowel b2b-klanten als voor particulieren, met iets meer de nadruk op keuringen voor consumenten.

ACA website

Benieuwd naar meer cases?

Deze case inspireerde je?

Praat erover met Daphne

Symbool Onnest
logo adfundum

en

logo mex united

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!

Symbool Onnest