Ontdek hoe ACA, een van oorsprong B2B-onderneming, door een aantal strategische keuzes ook het controleorganisme van de consument werd.
Alle informatie werd geanalyseerd en verwerkt tot een branding document. Daarin werd uitgebreid toegelicht waarom welke keuzes werden gemaakt, wat de richting is, ontdek je hoe de stijl eruitziet en wat de missie en waarden zijn op vandaag.
We namen tijdens het branding traject ook contact op met klanten en medewerkers om het totaalplaatje te kunnen schetsen. Dus niet enkel de waarheid zoals die intern bestaat, wel het verhaal zoals het wordt gepercipieerd door alle actoren.
Het logo lichtjes getweaked en op zoek naar een nieuwe baseline die duidelijk maakt waar ACA voor staat. Het werd al snel duidelijk dat het keuringsorganisme zeer prestatiegericht werkt en dat er alles aan gedaan wordt om machines en installaties zo performant mogelijk te laten werken. Met ‘Lifting performances’ is alles gezegd. Niet enkel dat ACA prestatiegericht werkt, ook dat ze zich, met hun specialisatie ‘keuringen van hef- en hijstoestellen’, onderscheiden van hun concurrenten.
Het mooiste moment moet dan nog komen. Je vernieuwde huisstijl naar buiten brengen, is ongetwijfeld een spannend moment. En waar beter dan op een beurs, daar waar je klanten en potentiële partners een blocnote van je beurstand plukken, een flyer meegraaien of even loeren naar het kersverse campagnebeeld en andere beursbenodigdheden.
“De positieve mindset van het team vertaalde zich in inspirerende ideeën en een constructieve samenwerking” – Michaël Gysens, Commercieel directeur
De voornaamste focus van ACA lag afgelopen jaren op de b2b-klant. Maar ook consumenten kunnen al altijd terecht bij het Roeselaarse keuringsorganisme. Dat werd in het verleden echter minder in de verf gezet. De opdracht was dan ook duidelijk: creëer een toegankelijk en gebruiksvriendelijk platform voor zowel b2b-klanten als voor particulieren, met iets meer de nadruk op keuringen voor consumenten.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcast:
De Toekomst Jeukt
Volg ons op sociale media
Onnest
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
Gratis parking is voorzien.
Ons vlot bereiken?
Bekijk routebeschrijving
Onnest is geregistreerd dienstverlener voor KMO-portefeuille. Hiermee subsidieer je ons adviestraject voor 20 of 30%.
Onze websites en de websites van onze klanten worden gehost op datacenters die draaien op hernieuwbare energie.
Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.
Veel surfplezier!