Je klant beter begrijpen dankzij een customer journey workshop

In een customer journey of klantenreis denken we in scenario’s en brengen we in kaart waar en wanneer de klant met ons merk in contact komt en hoe dat zich moet uiten. 

De essentie van een customer journey is het in kaart brengen en begrijpen van de volledige ervaring die een klant doorloopt. Van het eerste contact tot de diensten na de verkoop. 

Het helpt bedrijven inzicht te krijgen in de behoeften, emoties en pijnpunten van klanten, zodat ze de ervaring kunnen optimaliseren.

 

customer journey workshop

Een customer journey workshop bij Onnest

Cis Scherpereel

“De workshop is vaak waardevoller dan het verslag ervan. Het is een van de manieren om zo dicht mogelijk in het hoofd en het hart van de klant te kruipen en diens logica te begrijpen.”

Cis Scherpereel begeleidt de customer journey workshops bij Onnest.

customer journey workshop

Een customer journey inzicht helpt om marketingkeuzes te maken

Inzicht in de customer journey helpt bij marketingkeuzes door te onthullen waar klanten afhaken, welke touchpoints cruciaal zijn en hoe communicatie beter afgestemd kan worden op hun behoeften.

Het laat ons toe beter de verwachtingen van een klant in te schatten op de momenten waar het toe doet en de communicatie daarop te verbeteren.

De workshop laat toe om door de verschillende meningen van de deelnemers te komen tot een objectief beeld van de scenario’s die zich afspelen in het spel tussen klant en merk.

Het leert ons ook waarin te investeren en waar de vinger op de knip te houden en hoe we onze klant blijer kunnen maken door hem/haar beter te begrijpen.

Een customer journey workshop organiseren voor jouw merk of bedrijf? Natuurlijk kan dat.

(Nog) geen cases voor deze dienst.

Nog vragen over een customer journey workshop?

Hoeveel deelnemers mogen maximaal deelnemen?

Een groep van 3 tot 6 actieve deelnemers is ideaal. 
De workshop werkt het best met deelnemers die op de een of andere manier klantencontact hebben.

Deelnemers aan de workshop hoeven geen specifieke voorstudie doen als ze zelf regelmatig met de klant in contact staan.

De positieve en negatieve ervaringen vanuit de praktijk zijn goud waard, dus wie zelf voorstellen wil doen voor het verbeteren van bepaalde situaties, kan dit best voorbereiden.

In principe overlopen we vanuit gerichte en kritische vraagstelling door de moderator de verschillende processen, procedures en scenario’s die een klant doorloopt. 

Ja hoor. Als het samenbrengen van de juiste mensen tijdens de kantooruren moeilijk ligt, kan het ook ’s avonds, ’s middags of in het weekend indien nodig. 

logo adfundum

en

logo mex united

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!

Symbool Onnest