Tijdens een focusgroep schuift jouw doelgroep mee aan tafel

Onnest is een specialist in het organiseren van focusgroepen. Deze kwalitatieve onderzoeksmethode biedt een schat aan informatie vanuit de doelgroep, die fysiek aan tafel aanschuift.

Een klankbordsessie is een strategische workshop van 2,5 uur. We zoomen samen in op de uitdagingen waar jouw business voor staat.

Je krijgt meteen feedback, gebaseerd op de kennis en ervaring van onze marketingstrategen. Onafhankelijk, onbevooroordeeld, open en misschien wel wat confronterend.

Op basis van de klankbordsessie ontvang je van ons een helder verslag met concrete tips en aanbevelingen.

Focusgroep ABZ

Klankbordsessie met Kurt en Cis

Kurt Ostyn

“Tijdens een focusgroep focus je niet zozeer op ‘wat’ (potentiële) klanten kopen, maar vooral op ‘waarom’ ze dat wel of niet doen.

Die informatie verkrijg je bovendien niet door de deelnemers te laten kiezen uit mogelijke antwoorden, maar door hen met elkaar in gesprek te laten gaan.”

Kurt Ostyn is een meester in het begeleiden van focusgroepen. Door zijn ervaring zijn focusgroepen een krachtig facet geworden bij het uitdenken van een oneerlijk voordeel van een merk.

Focusgroep bij Onnest

Onnest als specialist in focusgroepen

Onnest specialiseerde zich in het organiseren van focusgroepen als belangrijke basis van marktonderzoek

We ontwikkelden een eigen methodologie en investeerden in een eigen onderzoeksruimte. 

Een focusgroep kan een strategische denkpiste bevestigen of ontkrachten. De waarde zit steeds in de argumentatie door de deelnemers. De stellingen die we hen voorleggen, brengen de gesprekken en discussies vanzelf op gang, waardoor iedereen evenwaardig aan bod komt. 

Het resultaat is een audio-opname van de gesprekken, een verslag en bespreking van de conclusies.

Kurt Ostyn, een meester in het begeleiden van een focusgroep

Een focusgroep is vaak het meest verrijkende onderzoek, net omdat het de waarde van menselijk gedrag, argumentatie en overtuigingskracht toelaat. Hier gaat het even niet over cijfers en rationele data.

(Nog) geen cases voor deze dienst.

Nog vragen over focusgroepen

Wanneer een focusgroep overwegen?

Focusgroepen kunnen voor belangrijke inzichten zorgen bij:

  1. ontwikkelen van nieuwe producten of diensten
  2. evalueren van bestaande producten of diensten
  3. optimaliseren van bestaande producten of diensten
  4. verkennen van bestaande of nieuwe markten
  5. zoeken naar of beoordelen van de zwaktes of sterktes van uw bedrijf
  6. hertekenen van jouw (online) marktstrategie en -positionering
  7. bepalen van jouw prijspolitiek

Denk jij bij bepaalde producten of diensten soms ook: “Dat had nu toch beter gekund…?” En hou je ervan om jouw mening te delen met anderen?

Dan ben jij de perfecte kandidaat om deel te nemen aan één van onze focusgroepen.

Stel je hier kandidaat!

  1. Intakegesprek
    We bespreken samen de scope en de doelstellingen
  2. Selectie en uitnodiging van de deelnemers
    Onnest neemt de volledige organisatie in handen en nodigt de kandidaten uit namens Onnest. De opdrachtgever komt pas helemaal op het laatste moment van de focusgroep in beeld.
  3. Voorbereiding en methodische invulling
    Opmaken van de individuele stellingen en de praktische voorbereidingen 
  4. Focusgroep workshop
    Meestal op een avond, met bijhorend hapje en drankje op in de kantoren van Onnest.
  5. Conclusies, rapport en bespreking
    De sessie wordt opgenomen (audio), er wordt een verslag opgemaakt en aangevuld met enkele conclusies, die samen worden besproken.

De opdrachtgever voorziet een kleine attentie voor elke deelnemer.

en

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!