Wie winkeleigenaar is of een showroom heeft, doet er alles aan om het de klant aangenaam te maken.
Maar lukt dat wel?
En zie je zelf nog wel de fouten die je maakt?
De essentie van een mystery visit is het objectief evalueren van de klantbeleving in een winkel, restaurant of andere serviceomgeving.
De mystery shopper van Onnest bezoekt de locatie als een gewone klant en beoordeelt discreet aspecten zoals klantvriendelijkheid, productkennis, netheid, wachttijden en algemene servicekwaliteit.
“Van de foto’s die we na zo’n mystery visit laten zien, kijken klanten heel verbaasd. Er worden wel wat aannames doorbroken. Zaken waar men blind was voor geworden.”
Foto’s in de verslaggeving zeggen soms meer dan 1000 woorden.
De uitvoerders van de mystery visits worden gekozen volgens specifieke klantenprofielen, maar we bezoeken evengoed met de ogen van de marketingprofessional. Die combinatie ligt in de praktijk heel dicht bij elkaar, maar geeft andere accenten.
Het verslag kan best wel lijvig zijn en vaak is het even schrikken als je je eigen winkel (of zelfs je parking) op foto ziet.
De mystery visit en de bespreking ervan is één ding. We geven graag ook prioriteiten en tips voor een concrete aanpak.
Een mystery visit is nooit aangekondigd. Dat is belangrijk om een neutrale indruk te hebben van een klantenbeleving in een winkel.
De mystery visitor doorloopt een scenario en let op verschillende aspecten, van winkelinrichting, beleefdheid, tot geur en licht.
Tijdens het bezoek worden foto’s genomen en die illustreren het eindrapport.
Uiteraard. Voor verschillende klanten bezoeken we zowel de eigen winkel(s) als die van de concurrerende winkels in de regio.
Net in het vergelijken van deze belevingen is er veel te leren voor de propositie van je eigen merk.
Ja hoor. Een mystery visit op drukke winkelmomenten kan helemaal anders zijn dan op kalme uren.
Het gebeurt ook dat we meerdere bezoeken afleggen of de bezoeken met verschillende profielen doen.
We deden ook reeds enkele mystery visits in Nederland en Duitsland. In dat geval vooral om te leren van andere goede voorbeelden.
Graag onze nieuwsbrief af en toe in de digitale brievenbus?
Luister naar onze podcast:
De Toekomst Jeukt
Volg ons op sociale media
Onnest
Minister Liebaertlaan 53 B1.1
8500 Kortrijk
Gratis parking is voorzien.
Ons vlot bereiken?
Bekijk routebeschrijving
Onnest is geregistreerd dienstverlener voor KMO-portefeuille. Hiermee subsidieer je ons adviestraject voor 20 of 30%.
Onze websites en de websites van onze klanten worden gehost op datacenters die draaien op hernieuwbare energie.
Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.
Veel surfplezier!