Mystery visits als ultieme fysieke evaluatie

Wie winkeleigenaar is of een showroom heeft, doet er alles aan om het de klant aangenaam te maken.

Maar lukt dat wel?
En zie je zelf nog wel de fouten die je maakt?

De essentie van een mystery visit is het objectief evalueren van de klantbeleving in een winkel, restaurant of andere serviceomgeving. 

De mystery shopper van Onnest bezoekt de locatie als een gewone klant en beoordeelt discreet aspecten zoals klantvriendelijkheid, productkennis, netheid, wachttijden en algemene servicekwaliteit.

mystery visit Dreher

Mystery visits door Onnest

Cis Scherpereel

“Van de foto’s die we na zo’n mystery visit laten zien, kijken klanten heel verbaasd. Er worden wel wat aannames doorbroken. Zaken waar men blind was voor geworden.”

Mystery Visit

Foto’s in de verslaggeving zeggen soms meer dan 1000 woorden. 

Een klantenervaring met een objectief verslag

De uitvoerders van de mystery visits worden gekozen volgens specifieke klantenprofielen, maar we bezoeken evengoed met de ogen van de marketingprofessional. Die combinatie ligt in de praktijk heel dicht bij elkaar, maar geeft andere accenten. 

Het verslag kan best wel lijvig zijn en vaak is het even schrikken als je je eigen winkel (of zelfs je parking) op foto ziet.

De mystery visit en de bespreking ervan is één ding. We geven graag ook prioriteiten en tips voor een concrete aanpak. 

Interesse in een mystery visit voor jouw winkel of showroom of die van jouw concurrenten?

(Nog) geen cases voor deze dienst.

Nog vragen over de mystery visits?

Hoe verloopt een mystery visit concreet?

Een mystery visit is nooit aangekondigd. Dat is belangrijk om een neutrale indruk te hebben van een klantenbeleving in een winkel. 

De mystery visitor doorloopt een scenario en let op verschillende aspecten, van winkelinrichting, beleefdheid, tot geur en licht. 

Tijdens het bezoek worden foto’s genomen en die illustreren het eindrapport.

Uiteraard. Voor verschillende klanten bezoeken we zowel de eigen winkel(s) als die van de concurrerende winkels in de regio. 

Net in het vergelijken van deze belevingen is er veel te leren voor de propositie van je eigen merk.

Ja hoor. Een mystery visit op drukke winkelmomenten kan helemaal anders zijn dan op kalme uren. 

Het gebeurt ook dat we meerdere bezoeken afleggen of de bezoeken met verschillende profielen doen. 

We deden ook reeds enkele mystery visits in Nederland en Duitsland. In dat geval vooral om te leren van andere goede voorbeelden.

logo adfundum

en

logo mex united

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!

Symbool Onnest