PlastIQ Moov gaat voor imagoverandering van plastics en kunststoffen

PlastIQ Moov is een zijproject van PlastIQ, het sectorfonds van de kunststofverwerkende industrie. Het richt zich op jongeren vanaf 12 jaar en werkzoekenden die geïnteresseerd zijn in een carrière in deze boeiende sector.

De uitdaging

Het woord ‘plastic’ heeft al jaar en dag een negatieve connotatie. Al te vaak worden de verschrikkelijkste beelden gebruikt om plastic in een slecht daglicht te plaatsen. Dat er een (afval)probleem is valt niet te ontkennen, maar er moet toch een belangrijke nuance gemaakt worden. Tot een tweetal jaar geleden trok het Plastic LAB Vlaanderen rond om leerlingen van het zesde leerjaar kennis te laten maken met recycleren en kunststofverwerking. Het mobiele labo was een alleenstaand concept dat nood had aan een groter, breder kader.

Gevraagd

Vanuit het fonds werd ons gevraagd om een campagne op poten te zetten die ervoor moet zorgen dat mensen – dus niet alleen jongeren – verder denken, dat ze zich vragen stellen bij de negatieve berichtgeving die we massaal te slikken krijgen. Met Plastic LAB bereikte PlastIQ slechts een beperkt doelpubliek. Daarenboven ontbrak het aan een ‘sexy’ imago. Dat laatste te verwezenlijken lag niet meteen voor de hand, gezien de aard van de materie.

PlastiqMoov Lesbundel Recycleren
PlastiqMoov TrailerBinnen

“Onnest vertaalde technische en wetenschappelijke materie in begrijpbare taal op maat van al onze doelgroepen”
– Vincent Mispelaere, Algemeen directeur

Benieuwd naar meer cases?

Deze case inspireerde je?

Praat erover met Daphne

Symbool Onnest
logo adfundum

en

logo mex united

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!

Symbool Onnest