Employer branding is meer dan een ‘bijzaak’ voor Six

Human capital is cruciaal, en bij SIX begrijpen ze dat goed. In een sector met knelpuntberoepen is het belangrijk dat technische talenten zich thuisvoelen en nieuwe profielen zich aangetrokken voelen. Daarom gingen we aan de slag met de kernwaarden van SIX voor een sterke employer branding-campagne.
SIX characterdesign posterbeeld

De uitdaging

Het houden van je personeel is een van de grootste uitdagingen in het hedendaagse bedrijfsleven. Rond elke hoek loeren er kapers op de kust om jouw personeel af te snoepen met betere voorwaarden. En de witte raven, de talenten van morgen, die landen ook niet zomaar aan je voordeur.

Gevraagd

Bedenk een campagne die SIX toelaat om verder te groeien, die attractief genoeg is om nieuw personeel aan te trekken, gebouwd is rond onze kernwaarden en makkelijk te begrijpen is door het bestaande personeel.

Six Folder Poster

Visualiseren van de kernwaarden

Toewijding, verbondenheid en proactiviteit: het zijn de drie kernwaarden waar SIX zijn visie heeft aan opgehangen. Deze drie sterke eigenschappen in een enkel beeld vervatten is geen makkelijke opdracht. Nog moeilijker wordt het als de campagne een zekere tijdloosheid moet uitstralen en jaren relevant moet blijven.
visuele kernwaarden SIX

De BIJ van SIX

Een karakter zorgt niet enkel voor een grotere herkenbaarheid; een goed gekozen ‘brand character’ heeft het ook in zich om in één oogopslag je waarden te communiceren zonder extra uitleg. De BIJ van SIX is niet zomaar een insect, neen het is een personage dat beschikt over een uitgebreide skillset. Je kan hem nog het best omschrijven als een soort toegewijde, proactieve superheld die technisch onderlegd is en te allen tijde de kolonie op de eerste plaats zet. Onze illustrator zette zijn creatieve voelsprieten aan het werk en bracht de ‘bij’ van SIX tot leven.

“Er was meteen een klik. We konden ons perfect vinden in het voorstel om met een metafoor te werken. – Pieter Billiet, HR-verantwoordelijke 

Uitrol employer branding

De kleuren van de nieuwe employer branding sluiten aan bij de bestaande huisstijl van SIX: oranje, geel en zwart. Laat dit nu net ook de kleuren zijn die je linkt met een bij. Hoe toevallig … Eenmaal de storytelling en het ‘karakter’ op punt, kon het verhaal helemaal uitgerold worden.

Folder

Dat SIX ‘bij’ de pinken is en een verhaal te vertellen heeft, dat bewijst de folder van het installatiebedrijf. Met een gezonde portie storytelling en een visueel aantrekkelijke folder verveel je nooit.

Six Folder Dicht

Gadgets

Woordspelingen met ‘bij’ of ‘bee’, zo zijn er wel een paar. Met de employer branding-campagne kunnen we echt alle kanten op. Maar een idee wordt pas werkelijkheid als het ook daadwerkelijk zichtbaar is op kantoor, in het straatbeeld of in de sportclub. Een totebag met de kernwaarden duidelijk in beeld, heerlijke zoetigheid en een thermosbeker om de dorstigen te laven. Gestoken door SIX? Wij in ieder geval wel!

Benieuwd naar meer cases?

Deze case inspireerde je?

Praat erover met Daphne

Symbool Onnest
logo adfundum

en

logo mex united

werden

logo onnest

Welkom op onze nieuwe website.
Samen vormen we vanaf heden één sterk team.

Veel surfplezier!

Symbool Onnest