Marketing en communicatie
1O tips en adviezen voor winstgevende marketing.
21 oktober 2025
Auteur: Kurt Ostyn
Het blijft bijzonder pijnlijk om vast te stellen hoe vaak marketing herleid wordt tot een aantrekkelijk schilletje. Die oppervlakkige aanpak is misleidend, duur en tijdrovend.
Vooraleer ook maar 1 euro aan marketing te besteden, zou elke bedrijfsleider zich vandaag 3 belangrijke vragen moeten stellen:
Wat is onze toegevoegde waarde? Wat is de werkelijke meerwaarde die wij aan onze klanten bieden? Is dat wel zo? Blijft dit ook zo? En hebben wij ook een maatschappelijke toegevoegde waarde?
Hebben we een (on)eerlijk voordeel? Beschikken we over een unieke troef die onze concurrenten moeilijk kunnen kopiëren? En zo ja: spelen we dit eerlijk, haalbaar en rendabel uit? Verschieten we niet te veel losse (marketing-)flodders?
De toekomst jeukt. Economische, technologische, sociale en ecologische veranderingen volgen zich razendsnel op. Hoe vlot spelen we in op nieuwe kansen? Hoe makkelijk passen we ons aan? Hoe snel halen we voordeel uit deze vernieuwingsgolven?
De beste manier om jouw marketing en communicatie naar een hoger niveau te tillen, is ze daadwerkelijk van op het hoogste niveau aan te sturen. Succesvolle marketing vertrekt vanuit het management.
Het Onnest Marketing Model biedt houvast en speelruimte om jouw eerlijke, haalbare en rendabele marketingstrategie inhoud te geven.
In deze blogpost delen we graag 10 concrete tips: