Een crunchy employer branding voor Mulder
Ga naar alle inspiratie Onze samenwerking met Mulder maakt ons trots! Sinds 2010 hielpen Onnest-experts Mulder Roeselare groeien van 150 naar 270 werknemers. Benieuwd hoe? De uitdaging Elke onderneming met ambitie streeft naar groei. Die doelstelling behalen, doe je door stijgende omzetcijfers, maar – misschien nog belangrijker – door het aannemen en houden van gedreven […]
13 vragen die een ondernemer zich vandaag moet stellen
De toekomst jeukt. Wie volgend jaar wil oogsten, moet nu zaaien. Maar wat, waar, hoeveel en hoe? Wie beweert hierop een antwoord te kennen, liegt … Toch zijn er een aantal belangrijke vragen die elke ambitieuze ondernemer zich vandaag moet stellen. Na onze voorbije gesprekken met meer dan 70 ondernemers en experts detecteerden we 13 aandachtspunten.
Publieke ruimtes duurzaam herontwerpen
Ga naar alle inspiratie Bureau Cnockaert, de organisatie die van buitenruimtes klimaatrobuuste en duurzame plaatsen maakt waar mens en natuur zich goed voelen. Architecte Marie-Amélie Cnockaert en CEO Ann Cnockaert kwamen graag hun innovatieve oplossingen met ons delen. Kunnen we Bureau Cnockaert nog een studiebureau noemen? Wat begon als een technisch studiebureau evolueerde tot een […]
De Bosbeke
Ga naar alle inspiratie Al te vaak wordt in online marketing met een kanon op een mug geschoten. Nochtans kan je door op de juiste zoektermen en kanalen in te zetten jouw oneerlijk voordeel ook online claimen. Lees hier hoe we dit bij de Bosbeke aanpakten. https://www.youtube.com/watch?v=9Iv-fz3yJ1Q&t=1s Van B2B naar B2C: is dat haalbaar? De […]
Verbondenheid is het uitgangspunt voor de employer branding van Abutriek
Ga naar alle inspiratie Employer branding helpt bedrijven om personeel te behouden én nieuw talent aan te trekken. Dat weet ook Abutriek. Met de juiste aanpak maak je je werkplek niet alleen aantrekkelijker, maar zorg je ook voor een fijne werksfeer. https://www.onnest.be/wp-content/uploads/2025/02/CasesAbutriekAnimatieCase.mp4 De uitdaging Je kunt overtuigen met een mooi loon, tal van extra’s en […]
Alles wat je moet weten over Google Analytics 4
Google Analytics voert de grootste wijziging in jaren door. Universal Analytics stopt vanaf 1 juli 2023 met het verzamelen van data. In ruil krijgen we een volledig vernieuwde versie: Google Analytics 4. Het is belangrijk om nu over te schakelen, zodat er al historische data gemeten wordt op het moment dat Universal Analytics ermee ophoudt.
Klantvriendelijkheid? Een voorbeeld hoe het niet moet … : BNP Paribas Fortis
Ik ben geen zuurpruim. En ik hou er ook niet van dat mensen hun gal online uitspuwen. Maar soms kan het niet anders. Als het de spuigaten uitloopt bijvoorbeeld. En je niet rechtstreeks met de betrokkenen in contact kan komen om je beklag te doen. Dit is wat mij deze week overkwam bij het BNP Paribas Fortis-kantoor in Kortrijk. Ik wil het met jullie delen omdat het inspirerend kan zijn om zelf kritisch de customer journey van jouw klant te blijven evalueren.
Circulariteit
Ga naar alle inspiratie Onze liniaire mindset van produceren – gebruiken – weggooien moet plaats maken voor een circulair model. Minimaliseren van verspilling en maximaliseren van de levensduur van producten. Dat is de uitdaging die volgens Anna Maria Cornelia De Gersem start bij het ontwerpen van producten, met hergebruik, ontmanteling en recyclage als uitgangspunt. Beluister […]
De Ruzie-maker case
Kan je als dienstverlener een oneerlijk voordeel* hebben? In tegenstelling tot een product is een dienst niet tastbaar. Kennis en ervaring kan je niet meten of wegen. Het is keer op keer een uitdaging. Zo ook in geval van deze case voor Veerle Lisabeth, een conflictbemiddelaar met een onderscheidende aanpak.Dus ja: Veerle Lisabeth is uniek als bemiddelaar. Maar hoe vertaal je dit?
Atelier Noterman
Ga naar alle inspiratie Atelier Noterman is een buitenbeentje in de Belgische modesector en zonder enige twijfel een van onze favoriete klanten. Dit familiebedrijf is reeds sinds 1946 gespecialiseerd in de productie van herenbroeken. Topkwaliteit. Perfecte snit. Mooie collecties. Eerlijk gemaakt. Alleen: de familie Noterman is heel bescheiden. Investeren in marketing was hen vreemd. Een […]
Toegankelijke website voor keuringsorganisme ACA
Ga naar alle inspiratie Ontdek hoe ACA, een van oorsprong B2B-onderneming, door een aantal strategische keuzes ook het controleorganisme van de consument werd. https://www.onnest.be/wp-content/uploads/2025/02/ACA-AnimatieLogo.mp4 De uitdaging ACA is een klinkende naam in zijn sector. Als erkend controleorganisme komt het Roeselaarse keuringsbedrijf voornamelijk bij b2b-klanten terecht. Om ook particulieren te bereiken, nam ACA Onnest onder de […]
Greenwashing en de tips van FOD Economie
Ga naar alle inspiratie Lien Meurisse is woordvoerster van FOD Economie, de instantie die we sinds enkele jaren ook kennen van de controles op greenwashing bij onze Belgische ondernemingen. Dat is meteen ook het thema van deze derde aflevering in vernieuwde podcast De Toekomst Jeukt. Beluister deze aflevering van De Toekomst Jeukt podcast via Spotify. Greenwashing? […]
Een heerlijke marketingbereiding voor Atelier Hervé
Ga naar alle inspiratie Spar Sint-Eloois-Winkel wilde komaf maken met die stereotypering en zette in op het idee van een volwaardige slagerij in de buurtwinkel. Onnest sleep de messen en begon met het fileren van de opdracht.https://www.onnest.be/wp-content/uploads/2025/02/AtelierHerve-LogoReveal-862x400px.mp4 De uitdaging Timo en Sophie, de respectievelijke eigenaars van de Spar-buurtwinkel, waren op zoek naar een manier om […]
Het lanceringsverhaal van Cobergher Hotel
Ga naar alle inspiratie Cobergher Hotel was een werk van lange adem, maar het eindresultaat is adembenemend. Het werd warm onthaald door pers en Kortrijkzanen, en Onnest mocht samen met vele vakmensen bijdragen aan dit succesverhaal. https://www.onnest.be/wp-content/uploads/2025/02/Cases-Cobergher-AnimatieCaseHeader.mp4 De uitdaging Wat oorspronkelijk bedoeld was als een afternoon teahouse groeide al snel uit tot het ontwerp van […]
Sociale duurzaamheid bij de Club Brugge Foundation
Ga naar alle inspiratie Peter Gheysen staat aan het hoofd van de Club Brugge Foundation, een organisatie in de schaduw van het voetbalgebeuren die fantastisch sociaal werk verricht en een gedroomd voorbeeld is van sociale duurzaamheid. Beluister deze aflevering van De Toekomst Jeukt podcast via Spotify. Een foundation met een groot hart Peter Gheysen is […]
Marketingstrategie en operationele ondersteuning voor De Nachtwacht
Ga naar alle inspiratie De Nachtwacht: van een lokale slaapwinkel tot de referentie in België. Dat is vooral een verhaal van passie, werklust en durf. Tot het uiterste voor jouw slaapgenot. De Nachtwacht is een beddenspeciaalzaak waar Kurt al meer dan 22 jaar mee richting geeft aan hun marketingaanpak. Deze Kortrijkse slaapwinkel groeide ondertussen uit […]
Het pure vlees van Couvert.be
Verse voeding op een rendabele manier online verkopen is geen sinecure. Daarom besteden we met alle respect de nodige aandacht aan twee prachtige ondernemersverhalen in die sector: Hopr en Couvert.
Grando Keukens: Sterk in design, ambitieus in online groei
Ga naar alle inspiratie Met showrooms in Nederland en België is Grando Keukens een gevestigde naam in de branche. Online bleven ze niet achter, maar voor een nog sterkere digitale strategie vonden ze in Onnest de ideale partner. De uitdaging Hoe maak je van een fysiek georiënteerd merk een digitale krachtpatser? Grando Keukens zocht een […]
Marie Méro en Contour Lab gaan voor body positivity
Marline Michiels (Marie Méro) en Christina Hadinoto (Contour Lab) praten in deze podcast over de “why” van deze samenwerking.
EnergieQ, de nieuwe naam voor de herlancering van Electromatic
Ga naar alle inspiratie Na dertien jaar wou Frederik Electromatic nieuw leven inblazen. Geen snelle opfrisbeurt, wel een volledig nieuwe look en feel. https://www.onnest.be/wp-content/uploads/2025/02/Cases-Energieq-AnimatieCaseHeader.mp4 De uitdaging De website van Electromatic vierde in 2022 zijn tiende verjaardag. Weinig feestgedruis, maar wel het juiste moment om even alles in beschouwing te nemen. Het logo, de website en […]
KOVRD zoekt onderdak bij Onnest
Ga naar alle inspiratie Een bedrijf overnemen en omvormen tot je eigen onderneming is geen sinecure. Samen met de klant vonden we de balans tussen verleden en toekomst. Met een rebranding van het verzekeringskantoor brachten we de frisse wind waarnaar werd gezocht. https://www.onnest.be/wp-content/uploads/2025/02/Kovrd-LogoReveal.mp4 De uitdaging Als je een kantoor overneemt, dan zijn er tal van […]
6 redenen voor een zoekwoorden onderzoek
Een zoekwoorden onderzoek is een essentieel onderdeel van online marketing en SEO. Het helpt bedrijven begrijpen welke termen hun doelgroep gebruikt bij het zoeken naar producten, diensten, of informatie. Hieronder enkele redenen waarom een zoekwoorden onderzoek belangrijk is.
Kleerkastvasten. De textielsector ontrafeld. Met journaliste Sarah Vandoorne
Onderzoeksjournaliste Sarah Vandoorne schrijft al jaren artikels en reportages voor Mo.be en bundelt haar ervaring en inzichten in “Kleerkastvasten”, een boek over haar specialisme: duurzaamheid in de textielindustrie. Cis nodigde ze uit in de sofa voor een gesprek.
De flopcast met topondernemer Hugo Vandamme
Ziehier één van onze allereerst podcasts die je nooit te horen kreeg. Het was nochtans een topper! Stel je voor dat je vandaag een boek schrijft over hoe je de toekomst ziet. En 22 jaar later – in het jaar 2042 dus – komt iemand naar je toe die vraagt om jouw visie en voorspellingen uit het boek te evalueren. Een gek idee? Toch is het precies wat ik vlak voor Corona deed toen ik het boek ‘Ik zie het weer zitten’ van Hugo baron Vandamme had gelezen.
Je vindt de podcast iets verder op deze pagina (zie video).