Concurrentieanalyse
Marketingdiensten Een concurrentie analyse leert je vanalles over de spelers waarmee je vergeleken wordt Je marketingstrategie uittekenen zonder oog te hebben voor je concurrenten is geen goed idee. Naast je eigen visie en die van je klanten, is het dus raadzaam om ook het concurrentieveld goed te kennen. Een concurrentie analyse kan in verschillende lagen […]
Focusgroepen
Marketingdiensten Tijdens een focusgroep schuift jouw doelgroep mee aan tafel Onnest is specialist in het organiseren van focusgroepen. Deze kwalitatieve onderzoeksmethode biedt een schat aan informatie vanuit de doelgroep, die fysiek aan tafel aanschuift. Onnest specialiseerde zich in het organiseren van focusgroepen als belangrijke basis van marktonderzoek. We ontwikkelden een eigen methodologie en investeerden in een […]
Klankbordsessie
Marketingdiensten Een strategische klankbordsessie met Cis & Kurt: de ideale manier om gefundeerde keuzes te maken. Elke ambitieuze ondernemer of marketing-verantwoordelijke wenst af en toe een eerlijk en objectief extern klankbord om keuzes te helpen maken, knopen door te hakken of nieuwe pistes tegen het licht te houden. Luisteren, inspireren en landen: dat is wat […]
Mystery visit
Marketingdiensten Mystery visits als ultieme fysieke evaluatie Wie winkeleigenaar is of een showroom heeft, doet er alles aan om het de klant aangenaam te maken. Maar lukt dat wel? En zie je zelf nog wel de fouten die je maakt? De essentie van een mystery visit is het objectief evalueren van de klantbeleving in een […]
Retail scan
Marketingdiensten Een retailscan is een eerlijke evaluatie van jouw winkel Een Onnest-retailscan helpt je om jouw winkel op een haalbare manier rendabeler te maken. We bouwen hiervoor op onze jarenlange ervaring met consumenten. Een bezoek van onze marketingstrateeg, de bevindingen van 2 mystery shoppers, een online screening vormen de basis van deze retailscan. We gaan […]
‘Zeg eens eerlijk’ workshop
Marketingdiensten Zeg eens eerlijk: de perfecte tool om jouw marketing en communicatie intern te optimaliseren. Iedereen binnen jouw bedrijf of team heeft een mening over de manier waarop je als onderneming of organisatie communiceert. Het Onnest ‘kaartspel’ is een leuke tool om alle ideeën en meningen te kanaliseren. Hoe klantvriendelijk zijn we? Is de gevel […]
Customer journey workshop
Marketingdiensten Je klant beter begrijpen dankzij een customer journey workshop In een customer journey of klantenreis denken we in scenario’s en brengen we in kaart waar en wanneer de klant met ons merk in contact komt en hoe dat zich moet uiten. De essentie van een customer journey is het in kaart brengen en begrijpen […]
Oneerlijk voordeel workshop
Marketingdiensten In een workshop op zoek gaan naar jouw oneerlijk voordeel Het oneerlijk voordeel is de titel van het boek (2019) van onze strategen Kurt Ostyn en Cis Scherpereel waarin ze hun strategische aanpak illustreerden. Deze aanpak werd intussen bij meer 400 projecten toegepast en verder verfijnd. In de oneerlijk voordeel workshop begeleiden Kurt en […]
Waardepropositie canvas
Marketingdiensten Het waardepropositie canvas is een ultieme bron voor jouw marketingstrategie Kurt Ostyn en Cis Scherpereel legden in 2019 met hun boek “het oneerlijk voordeel” het fundament van hun marketingaanpak voor familiebedrijven en kmo’s. Vandaag is het waardepropositie canvas een belangrijk onderdeel voor het uitschrijven van een marketingstrategie. De basis van het canvas zijn de […]
SEO audit
Marketingdiensten Uit een SEO-audit vloeien onwaarschijnlijk veel interessante verbeteringen voort Om SEO te verbeteren moet je eerst begrijpen wat SEO is. SEO staat voor “Search Engine Optimisation” of zoekmachineoptimalisatie. Zoekmachineoptimalisatie zorgt voor structurele online groei in tegenstelling tot online advertenties. Een voorafgaande verkenning is belangrijk om het groter plaatje van de SEO uitdaging te zien. […]
Online advertentie scan
Marketingdiensten Een externe blik op jouw Google ads campagnes is geen overbodige luxe. Je adverteert online? Google, Bing, Meta, Pinterest?Of je hebt daar iemand voor ingehuurd en je denkt dat alles goed loopt? De expertise van Onnest in online adverteren is binnen handbereik met second opinion op je lopende campagnes. Een second opinion van Onnest […]
Pianolezing
Marketingdiensten “De Toekomst Jeukt” in een unieke pianolezing Houvast en speelruimte als antwoord op een veranderende economische context. Kurt Ostyn is een marketingstrateeg. Geen pianist. Hij kan nauwelijks noten lezen. Toch kiest hij de piano als zijn trouwe metgezel voor zijn nieuwste lezing. Hiermee illustreert hij dat passie belangrijker is dan perfectie. De piano staat symbool […]